CSL Blog

Przyszłość transportu: przewozy intermodalne

2016-10-05

Komisja Europejska w Białej Księdze dla systemu transportowego Unii Europejskiej do 2050 r. zakłada przeniesienie na kolej lub transport wodny aż 30% drogowego transportu towarów do roku 2030, zaś do 2050 r. ponad 50%. Ma w tym pomóc dynamiczny rozwój transportu intermodalnego. W Polsce pomimo sprzyjających warunków: tranzytowego położenia, stosunkowo wysokiej gęstości infrastruktury liniowej, przekraczającej […]

Czytaj więcej

UE/KE proponuje ograniczenie połowów dorsza na Bałtyku

2016-09-28

Komisja Europejska przedstawiła we wtorek propozycję zmniejszenia przyszłorocznych limitów połowowych dorsza na Morzu Bałtyckim, dzięki czemu gatunek ten ma mieć szansę na odrodzenie. Zdaniem ekologów projekt nie idzie dostatecznie daleko. KE proponuje, by w 2017 roku rybacy mogli wyłowić 1588 ton dorsza w zachodnim stadzie i 25 927 ton we wschodnim stadzie Morza Bałtyckiego. To […]

Czytaj więcej

Planowana fuzja terminali BCT i GCT – początek trudnej walki o kontrahenta

2016-09-22

Właściciele BCT i GCT negocjują w sprawie połączenia obydwu terminali kontenerowych. Do planowanej fuzji może dojść już w przyszłym roku. Tymczasem Kamil Skoneczny z portalu Logistyka Morska zwraca uwagę na konieczność zmiany polityki Portu Gdynia. Bez istotnych zmian korzystnych dla armatorów największych kontenerowców, fuzja pozostanie aktem prawnym, nie przekładającym się na wzrost obrotów przeładunkowych. Z […]

Czytaj więcej

Polska lideruje w UE w transporcie drogowym

Polska należy do unijnych potentatów w transporcie drogowym, średniaków w przewozie ładunków koleją i jest zdecydowanym unijnym outsiderem w towarowej żegludze śródlądowej. To nie jest dobre dla naszego naturalnego środowiska, bowiem najbardziej ekologiczne środki transportu są w zdecydowanej mniejszości. Nieekologiczny transport drogowy, wg statystyk z 2014 r., miał aż 73,4% udział w polskim rynku, wobec […]

Czytaj więcej

Kontenerowa strata

2016-08-26

Niemiecki armator kontenerowy Hapag-Lloyd poinformował, że I półrocze 2016 r. zamknął stratą na poziomie 39,7 mln euro, wobec 267,7 mln euro zysku w ub.r. Władze firmy wyjaśniają, że przyczyn takiej sytuacji należy szukać m.in. w niskich stawkach frachtowych. Podczas gdy wielkość obrotów pozostała na podobnym poziomie jak w pierwszych 6 miesiącach 2015 r. (3,7 mln […]

Czytaj więcej

Na złom idą już kontenerowce młodsze niż 15-letnie – także polskiej budowy

2016-08-23

Po niedawnym otwarciu nowych, szerszych śluz w Kanale Panamskim, w rynkową “czarną dziurę” wpadły kontenerowce panamax. Doszło do tego, że złomowane są zaledwie 13… 14-letnie jednostki tej klasy wielkości. Przykładem jest sprzedany ostatnio na złom Seaspan Excellence o ładowności 4600 TEU, zbudowany w 2003 roku w Japonii. Osiągnięto za niego cenę na poziomie 280 USD […]

Czytaj więcej

IFS Logistics 2.1 w CSL

2016-08-21

Mając na celu zapewnienie jak najwyższego poziomu świadczonych usług wdrożyliśmy system zarządzania oparty na IFS Logistics 2.1 – międzynarodowym standardzie dla transportu i magazynowania. W dniach 29-30 czerwca 2016 pomyślnie przeszliśmy audit jednostki certyfikującej. Audit potwierdził naszą wiarygodność jako firmy dbającej o bezpieczeństwo i higieną przewożonych lub magazynowanych towarów.

Czytaj więcej

DNI ULICY ZBOŻOWEJ – 19, 20 i 21 sierpnia 2016

2016-08-18

DNI ULICY ZBOŻOWEJ – 19, 20 i 21 sierpnia 2016 RAZEM OŻYWIAMY ŁASZTOWNIĘ! Program tegorocznych Dni Ulic Zbożowej obfituje w różnorodne atrakcje – celem jest zainteresowanie wszystkich mieszkańców miasta, od juniora do seniora. Chcemy pokazać, że Łasztownia to żywy element tkanki miejskiej, który przy odpowiednim wykorzystaniu może stać się nowym sercem Szczecina. W organizacje wydarzeń […]

Czytaj więcej

Miliony na nowe tory do szczecińskiego portu

Na modernizację linii kolejowych do portu w Szczecinie i Świnoujściu kolej przeznaczy 640 milionów złotych. Fundusze zapisano w Krajowym Programie Kolejowym. Przebudowane będą dwa wiadukty, jeden most oraz zelektryfikowane zostaną bocznice. W sumie zmodernizowanych zostanie 40 kilometrów torów dojazdowych do portów w Szczecinie i Świnoujściu. – Jesteśmy na etapie procedur przetargowych. We wrześniu chcielibyśmy rozpocząć […]

Czytaj więcej

Brama do rynków Europy Środkowo-Wschodniej szerzej otworzy podwoje

Już w tym roku odnotowujemy dużą dynamikę przeładunków, co jest konsekwencją zmian w polskim handlu zagranicznym i w naszej ofercie. W październiku oddamy do użytku drugi terminal (T2), podwajając moce przeładunkowe. Odpowie on na nowe warunki w transporcie oceanicznym Azja – Europa, jakie powstaną wraz z tworzącymi się trzema nowymi aliansami spółek żeglugowych – powiedział […]

Czytaj więcej