Ożywienie dla sektora budowlanego, szansa na lepsze skomunikowanie Szczecina z zachodniopomorskim pasem nadmorskim, lepsza komunikacja z Zakładami Chemicznymi w Policach i Polimerami Police oraz wyprowadzenie ciężkiego ruchu z centrum Szczecina. Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina to inwestycja, która zbliża się wielkimi krokami i w opinii przedsiębiorców zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej jest szansa, że będzie inwestycyjnym kołem zamachowym Pomorza Zachodniego.
– Nie mam wątpliwości, że tak wielkie zadania sprawiają, że podnosi się atrakcyjność inwestycyjna naszego regionu. Sektor TSL będzie wspierać inwestorów w czasie budowy, bo przecież materiały budowlane i poszczególne elementy konstrukcji tej inwestycji trzeba będzie przetransportować do Szczecina. Inna sprawa to oczywiście to, jak mocno usprawni się ruch do Zakładów Chemicznych Police i do Polimerów Police. Będzie to również szansa dla szczecińskiego portu oraz dla portu w Policach, bo łatwiej będzie przygotować transport połączony z komunikacją drogową. Widzimy tu zalety na wielu przestrzeniach. Myślę, że dzisiaj nie jesteśmy w stanie jeszcze w całości ocenić jak wielki potencjał drzemię w tej inwestycji – przyznaje Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL.
Szacuje się, że jeszcze w 2025 roku rozpocznie się realizacja inwestycji pod kątem infrastrukturalnym. Pierwsze odcinki Zachodniej Drogowej Obwodnicy Szczecina będą gotowe w 2028 roku, a całość w roku 2032.