Zapowiedzi właśnie stają się faktem – Grupa CSL wraz z IWS uruchomi suchy terminal przeładunkowy w Myszkowie. Jest to początek ekspansji firmy w sektor suchych terminali intermodalnych. Według zapowiedzi firmy CCIC Intermodal Depo Dunikowo, inwestycja w strefie ekonomicznej w Szczecinie będzie kolejnym krokiem w zdobywaniu tego sektora branży TSL. Dlaczego szczecińska firma zainwestuje w Myszkowie? Jak wyjaśnia Przemysław Hołowacz to prawdziwe zagłębie inwestycyjne, które bardzo potrzebuje kolejnych przestrzeni przeładunkowych. – Zostaliśmy zaproszeni przez firmę IWS do tego projektu, by naszą wiedzą, doświadczeniem wesprzeć koncepcję biznesową na którą jest realne zapotrzebowanie w tym rejonie. Bardzo dokładnie przeprowadziliśmy analizę tego, jak powinna wyglądać inwestycja w Myszkowie i widzimy w tej lokalizacji gigantyczny potencjał. Wierzymy, że dzięki tej współpracy uda się zbudować bardzo wysokiej jakości usługi – mówi prokurent w Grupie CSL, dyrektor ds. ekspansji Przemysław Hołowacz.
Teren przygotowany, umowa podpisana, a w najbliższych tygodniach pełne rozpoczęcie działalności. Grupa CSL inwestuje na Śląsku. To pierwsza inwestycja w tej części Polski, ale jak zaznacza Przemysław Hołowacz, prokurent w Grupie CSL, budowanie terminali przeładunkowych to doskonały kierunek dywersyfikacji działalności. – CSL wraz z firmą IWS z Myszkowa od kilku miesięcy rozmawiał na temat [projektu terminala intermodalnego. Lokalizacja nie jest przypadkowa. To okolice Częstochowy, Katowic, Gliwic, lokalizacji bardzo atrakcyjnych przemysłowo, gwarantujących bardzo wysoki obród handlowy. My jesteśmy przyzwyczajeni do funkcjonowania na Pomorzu Zachodnim, ale będąc w Zagłębiu zobaczyliśmy, że tam jest gigantyczny potencjał inwestycyjny, który warto wykorzystać – mówi Przemysław Hołowacz, Prokurent w Grupie CSL. Pierwsze przeładunki mogą mieć miejsce jeszcze w wakacje 2021.
Planowana docelowa przepustowość terminala w Myszkowie to 200 tysięcy TUU. Know how Grupy CSL od kilku lat poszerza się o działalność intermodalną, stąd naturalne jest, że plany ekspansji firmy zakładają nowe inwestycje niekoniecznie związane z Pomorzem Zachodnim: – Jest wielki potencjał w przeładunkach pomiędzy północą, a południem Polski. Mamy już teraz wiele zapytań o możliwe przeładunki, stąd widzimy, że inwestycja jest odpowiednio sprofilowana. CSL stawia na rozwój w tym kierunku. Intermodal może być jednym z głównych kierunków naszego rozwoju, podobnie jak branża e-commerce. Będziemy się opierać na pracownikach firmy IWS, a następnie będziemy rozwijać zatrudnienie o nowych pracowników CSL już na miejscu. Biuro terminalowe może powstać jeszcze tego lata, a jeżeli chodzi o działalność spedycji lądowej oraz działalność celną to opierać będziemy się na posiadanej infrastrukturze Grupy CSL, czyli na biurach w Szczecinie, Świnoujściu i Trójmieście – mówi Przemysław Hołowacz.
Fakt, że Grupa CSL będzie operatorem terminali w dwóch różnych częściach Polski otwiera przed klientami możliwość sprawnych transportów towarów z Pomorza Zachodniego na Śląsk i odwrotnie. Dla wielu klientów może to być szansa na ekspansję zagraniczną w kierunku Niemiec i Skandynawii.