SARIL 2024. Polska strona podsumowuje projekt. Podzielimy się swoimi obserwacjami w sektorze TSL

2024-08-31

Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach sektora TSL i realizować zadania transportowe w sytuacjach kryzysowych? Jak to zrobić jednocześnie mając z tyłu głowy zapewnienie zrównoważonego transportu, na co naciska Unia Europejska? Ekonomicznie, ekologicznie i efektywnie. Czy jest to możliwe? Na te pytania zamierzają odpowiedzieć partnerzy projektu SARIL, finansowanego ze środków Unii Europejskiej  w ramach programu Horyzont Europa.

  • KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROGRAM SARIL ODBĘDZIE SIĘ 18 WRZEŚNIA W CENTRUM KULTURY EUROREGIONU STARA RZEŹNIA W SZCZECINIE

Grupa CSL wspólnie z firmą Łukasiewicz-PIT znajdzie się w grupie podmiotów, które będą prowadzić badania w ramach projektu SARIL. Jesteśmy jedynym podmiotem z Polski, który jest w SARIL zaangażowany. Inicjatywa zrzesza także podmioty z Norwegii, Hiszpanii, Portugalii, Włoch czy z Niemiec. Projekt trwać będzie do 2026 roku

W projekcie SARIL badany jest wpływ sytuacji kryzysowych i wynikających z nich zakłóceń na funkcjonowanie poszczególnych podmiotów w sieciach logistycznych. Spotkanie podsumowujące projekt odbędzie się w Starej Rzeźni w Szczecinie już 18 września!

– Będzie to całodniowy warsztat w którym uczestniczyć będzie silna reprezentacja ekspertów z Polski, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii i Skandynawii. Będzie to interesująca wymiana uczestników projektu, podsumowanie ankiet oraz omówienie wniosków, jakie wysnuwane były w tym temacie w poszczególnych krajach, w których projekt Saril był realizowany. Poza tym zaproszeni są menadżerowie sektora TSL, naukowcy, samorządowcy oraz przedstawiciele m.in. zarządów portów, w tym Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście – mówi Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL.

– Będziemy mówić o naszych obserwacjach i doświadczeniach w zakresie działalności kryzysowej. Polski sektor TSL ma swoje sugestie, jak radzić sobie w sytuacjach nieprzewidzianych, wymagających dużej elastyczności i dynamiki działania. To nas najbardziej dotknęła wojna w Ukrainie jeżeli mówimy o konieczność szybkiego dostosowania łańcucha dostaw do sytuacji gospodarczej na świecie. Nasze obserwacje dotyczyć będą również pandemii COVID-19 czy inflacji – dodaje Przemysław Hołowacz.

Projekt SARIL ma szeroki zasięg. Celem Unii Europejskiej było stworzenie programu, który zaangażuje i przedstawi punkt widzenia wielu krajów.

– Każdy kraj europejski ma swoje indywidualne doświadczenia związane z czasem wojny, pandemii, inflacji czy kłopotów np. na Morzu Czerwonym. Projekt Saril ma pokazać nasze obserwacje, a każdy kraj, każda firma transportowa czy spedycyjna wnosi do niego swój kapitał intelektualny. To będzie wielka siła tego projektu i mam nadzieję, że cała Europa będzie z niego korzystać – mówi Przemysław Hołowacz.