Konsolidacja linii kontenerowych prawdopodobne sama w sobie nie przyczyni się do poprawy rentowność przewozów drobnicy w kontenerach.
Opinię taką przedstawiły dwa wiodące ośrodki brytyjskie – Lloyd’s Loading List oraz Drewry.
Dotychczas w aliansach oraz procesach przejęć linie żeglugowe szukały sposobu na: brak równowagi pomiędzy popytem a podażą na rynku przewozów, podwyżkę stawek frachtu i powrót do rentowności działalności.
Konsolidacja była, skądinąd słusznie, postrzegana jako sposób na uzyskanie efektów ekonomii skali i zwiększenie rentowności.
Procesy konsolidacji trwają nadal, czego przykładem jest choćby zakładana fuzja do końca tego roku Hapag-Lloyd i UASC.
Jednocześnie armatorzy uruchomili w większej skali proces złomowania starszych statków, co ma też usunąć źródło wewnętrzne nierentowności przewozów.
Ale mimo tego, jak stwierdza Drewry Financial Research Services, działania te nie okazały się idealnym rozwiązaniem problemów. Negatywne zjawiska w sektorze będą nadal występować, bowiem morski transport kontenerowy znajduje się w okresie przejściowym.
Cały artykuł w serwisie wnp.pl.