Upadek Hanjin Shipping osłabi potencjał przewozowy sojuszu THE Alliance – podkreślają analitycy Drewry. Porozumienie 6 armatorów: MOL, NYK, K-Line, Hapag-Lloyd, Yang Ming i właśnie Hanjin miało zacząć funkcjonować wiosną przyszłego roku, jako konkurencja dla sojuszy Ocean Alliance (CMA CGM, China Cosco, Evergreen i OOCL) i 2M (Maersk Line, MSC). Jednak już na starcie straci on 460 tys. TEU pojemności, a jego udział w obsłudze serwisów Europa–Azja wyniesie 24%. Tymczasem w przypadku 2M będzie to 31%, a Ocean Alliance – 34%.
Ponadto aspirujący do udziału w sojuszu 2M armator Hyundai Marine Merchant ma zakupić część statków Hanjina (mówi się o 37 kontenerowcach), których sprzedaż nakazał południowokoreański sąd. Może to dodatkowo wzmocnić potencjał aliansu, ale z drugiej strony, zdaniem analityków Drewry, spotkać się z reakcją urzędów antymonopolowych, które mogą uznać, że potencjał powiększonego w ten sposób 2M zagraża konkurencji. Przekonali się o tym już Maersk Line, MSC i CMA CGM, których porozumienie P3 zawetował chiński urząd antymonopolowy.
Cały artykuł w serwisie www.promare.pl/.