Kobiety w biznesie mają wielką siłę! W czwartek w Starej Rzeźni podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem

2020-11-24

Już w czwartek w Szczecinie będziemy się dzielić wiedzą i doświadczeniem! Grupa CSL wspólnie z partnerami: Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia, Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, Kancelarią MNB Legal oraz Północną Izbą Gospodarczą zapraszają na trzecią edycję polsko-niemieckiego dnia w Szczecinie. Wydarzenie „To share knowledge and experience” z roku na rok okazuje się coraz większym merytorycznym i frekwencyjnym sukcesem. W tym roku stawiamy na bardzo zróżnicowane tematy, a ze względu na pandemię koronawirusa część składu gości łączyć się będzie ze Szczecinem drogą internetową. Jeden z paneli zdominowany będzie przez… kobiety. – To nasza autorska koncepcja w roku 2020 bardzo silnie wspierana przez Centrum Inicjatyw Gospodarczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Chcemy pokazać silne, przedsiębiorcze i kreatywne kobiety, które robią międzynarodową karierę i chętnie podzielą się z nami swoimi doświadczeniami – mówi Prezes Grupy CSL Laura Hołowacz.

Wspomniany panel kobiecy dotyczyć będzie tego jak i czy możliwe jest zrobienie kariery zagranicą, kiedy prowadzimy firmę w Polsce. Okazuje się, że ekspansja na rynki zagraniczne bywa kłopotliwa, ale determinacja, siła, kapitał oraz dobry pomysł na biznes to klucze do sukcesu. Podczas wydarzenia „To share knowledge and experience” będziemy pokazywać przykłady Pań, które osiągnęły sukces w Berlinie. Jak do tego doszły? Jak wygląda ich działanie obecnie? Jakich porad udzieliłyby innym Paniom? O tym, ale nie tylko dowiemy się w czwartek, w panelu, który rozpocznie się po godzinie 10:30.

– Będę uczestniczyć w panelu dyskusyjnym zatytułowanym „Polki w Berlinie” – mówi Małgorzata Saar, kierownik w Centrum Inicjatyw Gospodarczych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. – Dla przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć na rynku międzynarodowym mamy program wsparcia ekspansji. Zainteresowanie podbijaniem rynków międzynarodowych jest duże, ale zawsze mogłoby być one większe i gorąco namawiamy kolejne osoby do tego, by podejmować wyzwania podbijania rynków zagranicznych. Centrum Inicjatyw Gospodarczych ma narzędzia wsparcia, które proponujemy i chcielibyśmy, by tych zapytań było jak najwięcej. Pań, które podbijają światowe rynki trochę mamy, są to branże typowo kobiece jak np. kosmetyki czy branża beauty, ale są też branże zaskakujące jak np. Pani stojąca na czele firmy produkującej motory, tak więc motoryzacja też jest obecna i my się bardzo z tej różnorodności przedsiębiorców z którymi współpracujemy cieszymy – dodaje Małgorzata Saar.

Kogo jeszcze zobaczymy i usłyszymy podczas panelu w ramach trzeciej edycji wydarzenia „To share knowledge and experience”?

  • Katarzyna Cierpka – konsultant biznesowy, ekspert w zarządzaniu projektami międzynarodowymi. Entuzjastka efektywności i w związku z tym lean management. Od wielu lat przygotowuje firmy do wejścia na rynek Niemiecki, Szwedzki i Holenderski w ramach Supply Chain Management dla dużych firm i pomocy indywidualnej dla firm zainteresowanych ekspansją na te rynki. W środowisku wirtualnym czuje się jak ryba w wodzie i w ostatnich miesiącach uczy też zespoły jak efektywnie pracować online.               – Kontrakt z firmą Niemiecką wymaga od Nas większego wysiłku. Jednak jeśli nawiążemy współpracę będzie ona stabilna i długotrwała w przeciwieństwie do jednorazowej sprzedaży. Doradzając firmom zawsze pytam jaki jest cel ich wejścia na rynek stabilna współpraca czy szybka sprzedaż. Jeśli stabilna współpraca to zaczynamy do badania rynku i przygotowujemy ofertę pod klienta niemieckiego – mówi przedsiębiorczyni.
  • Urszula Ośmiałowska – współzałożycielka marki Ministerstwo Dobrego Mydła, manufaktury rzemieślniczych kosmetyków naturalnych. Urszula, razem z siostrą Anną, 6 lat temu podjęły decyzję o założeniu własnego biznesu, adaptując stare mieszkanie rodziców na lokal produkcyjny.  Dzisiaj marka może pochwalić się dwoma punktami sprzedaży stacjonarnej (Warszawa/Szczecin) oraz dynamicznie rozwijającym się sklepem www. Siostry wspólnie spędzają czas nad kreowaniem marki, Anna jest zdecydowanie działem kreatywnym, Urszula skrupulatnie wprowadza nowe projekty w życie.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia internetowej transmisji trzeciej edycji polsko-niemieckiego dnia w Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia. „To share knowledge and experience” już 26 listopada od godziny 10:00. Transmisja na żywo w Internecie.