W ubiegłym tygodniu w Gdyni odbyło się VII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2020. Za nami występy panelistów, bardzo merytoryczne dyskusje na temat transportu intermodalnego, przyszłości logistyki oraz o tym, jakie zmiany w branży długofalowo przyniesie pandemia koronawirusa. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Grupy CSL, którzy poza standardową działalnością naszej spółki prezentowali również projekt CCIC Intermodal Depo Dunikowo, który zyskał akceptację rozmówców, w tym samego Prezesa Izby Przemysłowo-Handlowej Polska – Azja, byłego wicepremiera Janusza Piechocińskiego. – To było owocne spotkanie pokazujące jakie perspektywy otwierają się przed transportem intermodalnym. Projekty wyglądają bardzo obiecująco i możemy śmiało powiedzieć, że najbliższe lata w transporcie to rozwój kolei oraz połączeń opartych lub bazujących na transporcie kolejowym. Podobną tendencję widzimy na Pomorzu Zachodnim i to również bardzo cieszy – mówi Przemysław Hołowacz, Kierownik ds. Marketingu Grupy CSL i Prezes CCIC Intermodal Depo Dunikowo.
Przyszłością jest transport intermodalny. Pandemia pokazała kto zyskuje i kto traci, gdy ruch jest utrudniony
Konferencja branżowa Fracht 2020 to niezmiennie jedno z najważniejszych wydarzeń dla świata transportu i logistyki. W tym roku wiele wydarzeń miało formę zdalną lub w ogóle się nie odbyła, stąd też cenną inicjatywą była organizacja wydarzenia, integracja branży i możliwość dyskusji na tematy, które przyniósł branży rok 2020. A było o czym rozmawiać. Ogólnoświatowa pandemia COVID-19 w dużej mierze to właśnie logistykę i transport dotknęła najmocniej. Branża TSL już na przełomie roku odnotowywała niepokojące sygnały z Azji, które nasilały się z każdym kolejnym tygodniem. Kiedy w marcu przeżywaliśmy lockdown, logistyka była już w głębokim kryzysie. Wiele firm przetrwało ten czas dobrze. Grupa CSL stawiała na relacje z klientami i pracę zdalną, ale horyzontalny ogląd na transport, spedycję i logistykę, pozwala na wniosek, że wiele przedsiębiorstw przechodzi czas koronawirusa kryzysowo. O tym, ale nie tylko dyskutowano w Gdyni. W wydarzeniu wziął także udział przedstawiciel Grupy CSL Przemysław Hołowacz.
– Był cały panel poświęcony logistyce w czasach pandemii. Intermodal to jedna z gałęzi transportu, która zyskała w tym czasie. Porty mają znaczące spadki, a w przypadku „jedwabnego szlaku” zyskała tylko kolej. Warto dodać, że transport samochodowy miał bardzo utrudniony płynny ruch, transport samolotowy przestał istnieć, a kolej nawet jeżeli poruszała się wolniej lub musiała skracać pewne łańcuchy dostaw to i tak była najsprawniejszym sposobem na przewóz towarów. Wielu klientów zdywersyfikowało swoją logistykę lub nawet w 100% w czasie pandemii skierowało ruch na kolei i większość była zadowolona z takiego obrotu rzeczy. Biorąc pod uwagę bardzo dużą niepewność gospodarczą w najbliższych miesiącach, uważam, że intermodal jest przyszłością i warto o tym głośno mówić – przyznaje Przemysław Hołowacz, uczestnik konferencji z ramienia Grupy CSL.
„CCIC Intermodal Depo Dunikowo to projekt, który spotkał się z dużym zainteresowaniem”
Konferencja Fracht 2020 była również okazją do zaprezentowania pomysłów i inicjatyw Grupy CSL. Nie byliśmy prelegentami, ale udało nam się zaistnieć w kuluarowych rozmowach na temat rozwoju branży TSL oraz transportu intermodalnego w Polsce. Na specjalistach wielkie wrażenie robi innowacyjny projekt budowy pierwszego w Szczecinie suchego terminalu przeładunkowego CCIC Intermodal Depo Dunikowo. – Podczas konferencji prezentowała się Izba Handlowo Przemysłowa Polska-Azja i podczas tego występu kilkukrotnie podkreślono zasługi i merytoryczną wiedzę Grupy CSL na temat transportu intermodalnego. To spowodowało, że nasze rozmowy ze specjalistami oraz inwestorami podczas konferencji były bardzo owocne – przyznaje Przemysław Hołowacz.
– CCIC Intermodal Depo Dunikowo to projekt, który spotkał się z dużym zainteresowaniem. Odbiór wśród uczestników konferencji był bardzo pozytywny. Jest to dla CSL kolejna konferencja promująca to zadanie i cieszy mnie, że ludzie poznający projekt wypowiadają się pozytywnie. Zdobywamy klientów oraz osoby zainteresowanie inwestycją, to bardzo cenne w tych trudnych dla branży TSL czasach – mówi Przemysław Hołowacz.
Pełna relacja z konferencji Fracht 2020 jest dostępna m.in. w mediach społecznościowych organizatorów konferencji oraz Izby Handlowo-Przemysłowej Polska Azja.