CSL dla „Prestiżu” – „W logistyce najważniejsze jest budowanie relacji”

2023-03-05

– Zawsze mówię, że transport to krwioobieg gospodarki. Ludziom może się wydawać, że to rodzaj działalności, gdzie kontakt między ludźmi nie jest intensywny. My pokazujemy, że jest zupełnie odwrotnie i w tym tkwi sukces Grupy CSL. Relacje, kontakty, wymiana doświadczeń, dzielenie się wiedza. To sprawia, że jesteśmy firmą otwartą i opartą na wartościach – mówi Prezes Grupy CSL Laura Hołowacz.

25 lat bycia „on time”. CSL to dzisiaj jedna z największych firm sektora TSL w Polsce

   Grupa CSL kończy 25 lat. Ostatnie lata to czas bardzo dynamicznego rozwoju firmy. Przedsiębiorstwo osadzone w sektorze TSL (transport, spedycja, logistyka) obronną ręką wyszło z czasów pandemii COVID-19. Nie poddało się także komplikacjom wynikającym z wojny w Ukrainie czy z kryzysu energetycznego, który mocno dotyka gospodarkę.

  – Kiedy świętowaliśmy dwudziestolecie to życzyliśmy sobie rozwoju i możliwości działania w ciekawych czasach. Mam wrażenie, że w 2020 roku wsiedliśmy do rollercoastera, który ani na moment nie chce zwolnić. Biznes ludzi spokój, tymczasem od lat musimy działać w trudnych warunkach. Tym bardziej cieszy mnie, że tworzymy bardzo zgrany zespół, który dynamicznie reaguje na wszystkie wyzwanie, jakie rzuca nam życie – mówi Laura Hołowacz, Prezes Zarządu Grupy CSL.

  – Kiedy Wielka Brytania wyszła z Unii Europejskiej, wielu spedytorów zostawiło swoich klientów samych sobie, a my szybko nauczyliśmy się rynku i nowych przepisów. Jak wybuchła pandemia wiele firm zawiesiło działalność, a my dzięki rozbudowanej sieci informatycznej i własnemu systemowi ERP natychmiast przeszliśmy na pracę zdalną i każdy klient został obsłużony. Jak wybuchła wojna zarówno w temacie węgla, zboża, kontenerów jak i dostępności portów zawsze byliśmy na bieżąco – mówi Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL. – Logistyka musi być zawsze „on time”. Cieszę się, że my jesteśmy i mówię to z dumą – dodaje.

Budowanie relacji to sposób na sukces w logistyce

  Dzięki elastycznemu modelowi działania Grupie CSL udało się zwiększyć portfel klientów i zysk.

   – W 2022 roku przychody firmy powiększyły do kwoty blisko 80 mln zł, a więc o około 25 proc. A rok wcześniej aż o 100 proc. w porównaniu do 2020 roku. CSL proponuje kompleksową obsługę ładunków w imporcie, eksporcie i tranzycie dostarczanych drogą morską, lądową, kolejową i lotniczą. Mamy własną agencję celną, a jej spedytorzy współpracują z ponad 350 doświadczonymi przewoźnikami drogowymi, dzięki temu jesteśmy w stanie zapewnić transporty nawet w mniej popularnych kierunkach – dodaje Laura Hołowacz, Prezes Grupy CSL.

  Jak dodaje Prezes Laura Hołowacz sukces firmy to przede wszystkim zasługa silnego zespołu, który nieustannie dąży do rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności. Nie bez znaczenia jest także strategia firmy opierająca się na relacjach z klientami i partnerami.

  –  Jesteśmy, komunikujemy się, szukamy rozwiązań, stawiamy na networking, odwiedzamy targi na całym świecie i inspirujemy się tym, co nowego daje nam technologia. Zawsze jesteśmy z naszymi klientami i partnerami biznesowymi. To jest sposób na budowanie relacji, które są niczym z betonu. Mamy klientów z którymi współpracujemy od początku naszego istnienia – dodaje Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL. – 25 lat za nami, ale my już obraliśmy kurs na pełne morze i zamierzamy dalej się rozwijać. To jest firma, która będzie wielopokoleniowa, a obecna gospodarka i ogólnie życie nie pozwalają nam wpaść w rutynę – dodaje Prezes Laura Hołowacz.

POLECAMY ARTYKUŁ:

https://prestizszczecin.pl/dodatek/34/biznes/w-logistyce-najwazniejsze-jest-budowanie-relacji