– Tworząc inteligentne specjalizacje dla Pomorza nie zakładaliśmy tak dużego tąpnięcia w branży offshore. W tym kierunku chcieliśmy pójść, ale nie wiemy, jak będzie wyglądała sytuacja w najbliższym czasie. Niewykluczone, że potrzebna będzie weryfikacja. Morska inteligenta specjalizacja krajowa jest już szersza, bo nastawiona jest na budowę różnego rodzaju statków. Natomiast nasza regionalna skupia się właśnie na branży offshore – stwierdza Zbigniew Karpiński, prezes Centrum Techniki Okrętowej SA, jeden z liderów inteligentnych specjalizacji Pomorza w zakresie gospodarki morskiej.
Ale jednocześnie spadek zamówień dla tego sektora, który obecnie obserwujemy, jest dobrym momentem na budowę okrętów wojennych i rozwój energetyki wiatrowej. Pojawią się też projekty związane z elementami statków, np. zmodernizowane układy napędowe, zasilanie LNG czy też elementy konstrukcyjne korzystające z inteligentnych rozwiązań, a więc nasyconych elektroniką.
Cały artykuł w serwisie promare.pl.