Północna Izba Gospodarcza o Zachodnim Obejściu Szczecina. Komentarz Grupy CSL

2025-11-02

To na pewno jedna z najlepszych wiadomości gospodarczych dekady. Zachodnie Obejście Szczecina to droga o wielkim znaczeniu gospodarczym, która może przyczynić się do wielopoziomowego rozwoju regionu

– Sektor TSL w regionie rozwija się dynamicznie, ale w ostatnim czasie było więcej inwestycji w kierunku np. transportu intermodalnego w Świnoujściu. Ring dookoła Szczecina otwiera na nowo przestrzeń  np. w Policach, by tam szukać przestrzeni pod inwestycji, które będą obsługiwane transportowo – dodaje Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL.

„To inwestycja o strategicznym znaczeniu dla całej metropolii, bo otwarte zostaną nowe przestrzenie inwestycyjne”

Umowy z wykonawcami Zachodniego Obejścia Szczecina mają być podpisane jeszcze w tym roku, a całość ma kosztować ponad 8 miliardów złotych.

W ramach inwestycji powstanie między innymi najdłuższy tunel pod Odrą o parametrach drogi ekspresowej.

– Będzie to trasa ułatwiająca dotarcie nad Bałtyk, ale jako Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie patrzymy na to zadanie z punktu widzenia rozwoju przemysłu. Inwestycja uwolni wiele nowych terenów, które mogą być wykorzystane np. pod potrzeby inwestycji logistycznych. Oczywiście bardzo istotne jest również to, że droga zdynamizuje możliwość dotarcia do Zakładów Chemicznych Police i Polimerów Police – mówi prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie Hanna Mojsiuk.

 – Zachodnie Obejście Szczecina sprawi, że największe zakłady pracy w regionie będą mogły jeszcze dynamiczniej się rozwijać przez uproszczony dojazd ciężkich samochodów do tych firm przy jednoczesnej poprawie komfortu życia mieszkańców. To kolejny plus infrastrukturalny, który może być czynnikiem decydującym przy decyzji o lokowaniu i rozwijaniu inwestycji na Pomorzu Zachodnim – dodaje Hanna Mojsiuk.

Przedsiębiorcy dodają, że Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina wyprowadzi ruch ciężkich samochodów z miasta i zwiększy potencjał inwestycyjny miasta.

– To inwestycja o strategicznym znaczeniu dla całej metropolii, bo otwarte zostaną nowe przestrzenie inwestycyjne w Szczecinie, Policach i w miejscach przez które przebiegać będzie trasa obejścia. Tak jak tunel w Świnoujściu przyciągnął do tego miasta inwestorów, bo zauważyli oni, że można już sprawnie obsługiwać potoki towarowe dzięki lepszemu połączeniu drogowemu, tak samo może być w Policach – dodaje Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL.