Już w środę czwarta edycja wydarzenia Intermodal in Poland w Szczecinie. Co o wydarzeniu mówili eksperci Grupy CSL i Zarządu Morskich Portów Szczecin Świnoujście w rozmowie z portalami Polska Morska i wSzczecinie.pl?
Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL
– Zauważyliśmy ponad cztery lata temu, że Szczecin i Pomorze Zachodnie nie są tak promowane jak powinny być. Porty Trójmiejskie, terminale śródlądowe były dużo bardziej znane, a co za tym idzie nagłaśniane. Infrastruktura w porcie Szczecin- Świnoujście postrzegana była, jako mała. Chcieliśmy zmienić ten wizerunek i pokazać możliwości logistyczne, które są naprawdę duże i które z miesiąca na miesiąc ciągle rosną –
– Na konferencji chcemy przede wszystkim pokazać możliwości w porcie Szczecin-Świnoujście, które powstają. Co roku mamy bardzo dużo nowych informacji do przedstawienia. Plan, który jest realizowany jest bardzo ambitny i co mnie bardzo cieszy, nie ma żadnych opóźnień. Drugi panel to temat korytarza północ-południe. Stajemy się naturalnym hubem nie tylko dla Polski, ale dla krajów skandynawskich. Kolejny panel to militarny, który ma przedstawić potencjał naszego portu. Ostatni panel to temat transformacyjny, obejmujący zieloną energię
Kamil Szwarc, menadżer ds. rozwoju biznesu Grupy CSL
– Do IV edycji konferencji przygotowania zaczęły się od razu po zakończeniu poprzedniej. To ciągły proces, który staramy się ulepszać. W zeszłych edycjach mieliśmy więcej uczestników spoza Szczecina, ale w tym roku tendencja się zmienia i w konferencję włączyły się terminale, które są w porcie w Szczecinie-Świnoujściu. Widzimy coraz większe zainteresowanie firm ze Szczecina, który chcą brać czynny udział w Intermodalu
Rafał Zahorski, pełnomocnik prezesa Zarządu Morskich Portów Szczecin – Świnoujście
– Na konferencji będą sami wybitni fachowcy w swoich dziedzinach. Powiemy o wszystkich nowościach jak droga niebieska, północą obwodnica kolejowa Szczecina, nowym porcie w Skolwinie, perspektywie rozwoju nadodrzanki i dróg śródlądowych w regionie. Pokażemy wszystkie nowe możliwości, które już powodują, że port strasznie mocno idzie w górę. Nasz port w Szczecinie zawsze był w cieniu Świnoujścia, ale zaczyna wykorzystywać swoją pozycję, jako najdalej wysuniętego na południe, a także ze względu na swój dualny charakter