Rok 2025 już się rozpoczął. Sektor TSL patrzy na niego mając spore nadzieje, że będzie lepszy niż ten 2024, ale i walczymy o to, by nie tylko utrzymać relacje z obecnymi klientami, ale zdobywać też nowych partnerów. – Rok 2024 oceniamy na czwórkę z plusem. Był dobry, ale nie tak dobry, że nie mógłby być lepszy – mówi wprost Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL. Jakie więc są priorytety Grupy CSL na rok 2025? – Relacje, partnerstwo, pozyskiwanie nowych klientów, rozwój w nowych grupach towarowych, wspieranie rozwoju sektora offshore na Pomorzu Zachodnim – dodaje Przemysław Hołowacz. – Wzmacniamy nasz zespół. Szukamy dla siebie nieustannie interesujących przestrzeni do rozwoju – dodaje.
W rok 2025 Grupa CSL wchodzi z nowymi planami, a poszukiwane perspektyw rozwoju jest wpisane w naszą tożsamość działania.
Jakie więc są priorytety? O tym mówi Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL.
– Chcemy zwiększać swój udział w obsłudze kontenerów. To się dzieje sukcesywnie. Plan to ekspansja zarówno w Szczecinie jak i w Trójmieście. Próbujemy przekonywać klientów do tego, by przerzucali swoje transporty z samochodów na kolej. Pracujemy nad konkurencyjnością cen, by transport intermodalny był alternatywą nie tylko ekologiczną, ale i finansową – mówi Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL. – Nie jest łatwy zadaniem przekonanie przedsiębiorców, że transport intermodalny jest dla nich opłacalny i wciąż dla wielu transport drogowy jest podstawową i bezkonkurencyjną formą transportu, a my udowadniamy, że intermodal to przyszłość. Spodziewamy się w 2025 roku większego progresu w tej sprawie – przyznaje Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL.
Jakie więc gospodarcze destynacje Grupę CSL interesują najbardziej?
– Na pewno będziemy umacniać swoją pozycję na Węgrzech, Czechach i na Słowacji. Jesteśmy obecni w Niemczech, ale chcemy też zdobywać nowych klientów w mniej oczywistych gospodarczo miejscach jak np. Serbia czy Bułgaria. Jesteśmy tam obecni, ale chcemy żeby w tym roku wzrost był bardziej dynamiczny. Nowe kierunki dają nam szansę rozwoju i większą dywersyfikacje działań. Myślimy też o krajach arabskich, te relacje się nawiązują. Wysyłamy także towary przez porty tureckie – mówi Przemysław Hołowacz.
– Zastanawiamy się i analizujemy temat Kazachstanu. To też mniej oczywisty, ale w obecnej sytuacji geopolitycznej ciekawy kierunek dotyczący gospodarkę morską czasu wojny w Ukrainie.
Czy planujemy kontynuować ekspansję zagraniczną i udział w wydarzeniach networkignowych w Polsce, Europie i na świecie?
Grupa CSL w 2024 brała udział w szeregu wydarzeń gospodarczych oraz targach i spotkaniach networkingowych na całym świecie. Takie działania pozwalają na aktywne pozyskiwanie klientów i utrzymywanie relacji z podmiotami, które już mamy w naszym zasobie partnerów. W roku 2025 będziemy kontynuować strategię budowania relacji z partnerami biznesowymi w formule networkingowych, szerokich spotkań.
– Będziemy w Barcelonie, w Londynie, w Monachium, w Dubaju. Chcemy odwiedzić kilkanaście miast europejskich i koło 20 wydarzeń w Polsce. Będziemy starali się nawiązywać nowe relacje, ale także brać udział w dyskusjach jako partnerzy prelekcji czy uczestnicy dyskusji. Sami prowokujemy także tematy w ramach naszych wydarzeń takich jak „Intermodal in Poland” czy „To share knowledge and expercience”. Prowadzimy także działania w ramach naszego cyklu „Energia offshore”. Intensywny udział w wydarzeniach gospodarczych przekłada się na wyniki firmy, czego dowodem jest dynamiczny wzrost klientów w drugiej połowie 2024 roku, co jest kompatybilne z tym, jak wyglądała nasza działalność – mówi Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL.