Noworoczne spotkanie gospodarki morskiej organizowane przez Zachodniopomorski Klaster Morski jest już tradycją – w wydarzeniu, które miało miejsce w ubiegłym tygodniu wzięli udział samorządowcy, przedsiębiorcy, naukowcy i eksperci branży morskiej. Jako Grupa CSL działamy w Klastrze Morskim i podejmujemy wiele inicjatyw, które mają na celu dynamizowanie rozwoju branży morskiej. – Pomorze Zachodnie stoi mocno gospodarką morską i w naszym interesie jest wspieranie przedsiębiorców oraz inwestycje publiczne związane np. z portem Szczecin-Świnoujście czy portem lotniczym w Goleniowie. Spotkanie w Cafe 22 było okazją do rozmowy i konsultowania naszych wzajemnych planów, a także do rozmowy z wiceministrem Arkadiuszem Marchewką, co zawsze sobie bardzo cenimy – mówi Laura Hołowacz, prezes zarządu Grupy CSL.
W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele Grupy CSL: prezes Laura Hołowacz oraz specjalista ds. rozwoju biznesu Kamil Szwarc. To już XIX spotkanie noworoczne gospodarki morskiej w Szczecinie. Wydarzenie otworzyli m.in. wojewoda Adam Rudawski, zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera oraz oczywiście wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka, który otworzył spotkanie zapewniając, że gospodarka morska jest wizytówką naszego regionu, a porty w Szczecinie i regionie czy Politechnika Morska oraz stocznia mogą liczyć na rekordowe wsparcie.
– Sektor TSL jest sektorem w dużej mierze kooperującym w wielu przestrzeniach. Od infrastruktury, sytuacji geopolitycznej czy sprzyjających warunków rozwojowych zależy to, jak duże będzie zainteresowanie spedycją, logistyką i transportem międzynarodowym. Rok 2025 zaczynamy z wieloma nadziejami, ale także w niepewności. Nadzieje daje KPO, a niepewność geopolityka, trwająca wojna w Ukrainie i bardzo niepewna sytuacja gospodarki niemieckiej oparta przecież w dużej mierze na przemyśle i sektorze metalowym oraz automotive. Warunki są zmienne, a więc logistyka musi być dynamiczna – mówi prezes Grupy CSL Laura Hołowacz.
Jakie więc są wnioski z XIX Noworocznego Spotkania Gospodarki Morskiej?
– Takie, że musimy kooperować, współpracować i budować silną logistykę w regionie. Z dużym optymizmem patrzę na plany odnośnie rozwoju transportu intermodalnego w porcie w Szczecinie i w Świnoujściu – dodaje prezes Laura Hołowacz.
Mamy nadzieję, że rok 2025 będzie dla gospodarki morskiej na Pomorzu Zachodnim czasem dynamicznego rozwoju!