Podsumowanie cyklu – wartości Grupy CSL

2023-12-15

Pomysł Kamila Maślak – wykonanie – wspaniali pracownicy Grupy CSL i Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia oraz coach Małgorzata Krawczak. Właśnie podsumowaliśmy inicjatywę, która jeszcze mocniej przybliża idee prowadzenia firmy z wartościami.

Podsumowania wszystkich omawianych wartości podjął się Przemysław Hołowacz, dyrektor do spraw rozwoju biznesu w Grupie CSL, który zapewnił, że najważniejsze jest to, żeby wartości firmy były zgodne z prywatnymi wartościami zarówno zarządu jak i zespołu. Grupa CSL stawia na autentyczność, dlatego w proces określenia wartości przyświecających firmie, zaangażowanych było ponad 20 osób.

Wartości Grupy CSL są nie tylko w DNA firmy, ale też w życiu jej pracowników, co jest znaczące już podczas procesu rekrutacji. Nowi pracownicy bywają zdziwieni tym jaki nacisk kładziony jest na ten aspekt, jednak jak wynika z obserwacji dyrektora, szybko dostosowują się i dostrzegają zalety tego nacisku. Pracownicy firmy są kreatywni, otwarci na zmiany i rozwój osobisty, a wiedzę ze szkoleń wykorzystują również w życiu prywatnym.

Mijający rok dyrektor Hołowacz wspomina jako czas rozwoju świadomości pracowników, współpracy między działami i rozwoju potencjału ukrytego w pracownikach. Sukces firmy jest kwestią nadrzędną nie dla samej firmy, tylko dla indywidualnego pracownika ze względu na to, że daje poczucie bezpieczeństwa, możliwość rozwoju i nowe miejsca pracy. Wynik to jedna z 5 wartości „Grupy CSL”, ale każda z nich jest równie ważna. Zaufanie, kolejna wartość, rozwija potencjał. Ludzie, którzy ufają sobie łatwiej ufają innym, a wówczas mając otwarty umysł i szerokie perspektywy, czyli kolejne dwie z wartości firmy, można wiele zdziałać. Pod warunkiem, że wszyscy będą działać w duchu ostatniej wartości – razem.

Działania zgodne z wartościami doprowadziły do tego, że Grupa CSL rozwija nie tylko własne możliwości, ale pomaga w rozwoju swoich partnerów biznesowych. Zachęcając klientów do zmian rozwija ich możliwości, a tym samym pomaga budować przewagę konkurencyjną. Budowanie sieci partnerów odbywa się w myśl wszystkich 5 wartości. Nie tylko dla siebie, ale też dla swoich klientów, dzięki czemu Grupa CSL staje się inwestycją w rozwój dla firm, z którymi współpracuje. Pracownicy firmy są otwarci, elastyczni i mają zaskakujące sposoby na budowanie relacji z klientem zarówno tym nowoczesnym poprzez media społecznościowe jak i bardziej tradycyjnymi metodami.

Dyrektor Przemysław Hołowacz promuje wartości firmy na każdy możliwy sposób, zarówno wśród pracowników jak i klientów, jednak cykl „Wartości Grupy CSL” to inicjatywa oddolna, co potwierdza, że pracownicy Grupy CSL sami utożsamiają się z wartościami firmy. Koniec spotkań z coach Małgorzatą Krawczak to nie koniec promowania wartości Grupy CSL. Jak mówi dyrektor Hołowacz „Konsekwencja w działaniu to klucz do sukcesu firmy. Będziemy dbać o to, żeby było zgodnie z wartościami oraz z szacunkiem do pracowników.”