Czy można rozmawiać o nowoczesnych połączeniach intermodalnych bez największych regionalnych portów? Organizując konferencję Intermodal in Poland w Szczecinie zaprosiliśmy do współpracy największe firmy komercyjne, ale i porty, których potencjał rozwojowy pod kątem intermodalnym jest absolutnie gigantyczny. Jak poinformował portal Intermodal News, partner w organizacji wydarzenia Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, chce wspólnie z Portem Wenecja promować intermodalne połączenia kolejowe między Bałtykiem a Adriatykiem.
Prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście Krzysztof Urbaś przekonuje, że potencjał intermodalny województwa zachodniopomorskiego jest ogromny. W czasie Intermodal in Poland w Szczecinie odbędzie się wizyta studyjna w Świnoujściu. Jest to miasto, które dynamicznie rozwija się turystycznie, ale i przemysłowo. W 2027 roku zostanie oddany do użytku terminal kontenerowy.
– Planujemy wspólne działania w celu promowania połączenia kolejowego, intermodalnego między Wenecją i portami północnego Adriatyku a terminalem promowym w Świnoujściu. Dążymy do tego żeby była to najbardziej klasyczna wersja systemu intermodalnego polegająca na przewozach wagonami naczep z ładunkami, które następnie trafiają na promy cumujące przy terminalu w Świnoujściu. Nie wykluczone, że część tych działań będzie związanych z transportem kontenerów, które mogły być przywożone na terminal w Świnoujściu – skąd będą dystrybuowane na cały region bałtycki – mówi Krzysztof Urbaś, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.
Czy są już firmy deklarujące chęć uruchomienia takich usług?
– Wiemy, że toczą się rozmowy między operatorami promowymi a przewoźnikami kolejowymi. Mam nadzieję, że po zakończeniu tych rozmów, będziemy mogli wkrótce poinformować o nowych usługach – dodaje prezes Urbaś.
Pełna rozmowa:
Intermodal in Poland w Starej Rzeźni odbędzie się od 6 do 8 września – serdecznie zapraszamy. To będzie absolutnie najważniejsze wydarzenie sektora TSL w drugiej połowie roku 2023 w Polsce.