Wojna w Ukrainie, efekty pandemii, inflacja i zmiany gospodarcze. O tym mówił dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL Przemysław Hołowacz w wywiadzie dla magazynu „Świat Biznesu”
Było zarówno o sprawach lokalnych, jak i międzynarodowych – taka jest przecież logistyka.
– Każdy rok jest zupełnie inny. Chiny po pandemii trochę straciły na znaczeniu, chociaż nadal są dla Europy bardzo istotnym partnerem gospodarczym. Klienci coraz bardziej stawiają na jakość obsługi i bezpieczeństwo, a nie na ceny. Zresztą Chiny nie są już najtańszym partnerem gospodarczym dla usług i dla handlu – mówi Przemysław Hołowacz.
– Wojna pokazała, że polskie porty i kolej nie są gotowe, by sprostać tak poważnym wyzwaniom, jakie przyniosła wojna w Ukrainie. Widzimy, że trójmiejskie porty mogą zyskać, przejmując kontenery z portów ukraińskich. Widzimy także, że coraz więcej firm lokuje swoje magazyny przy granicy z Ukrainą, ale koniecznie po stronie polskiej. Po odbudowie Ukrainy będzie to bardzo atrakcyjna lokalizacja. Porty w Polsce rozwijają się w dobrym tempie. Wojna powoduje pewien chaos, porty są obłożone zbożem czy węglem. Nie brakuje też innych ładunków. Zdarza się, że klienci narzekają na brak miejsca w Polsce i szukają dla siebie miejsc poza naszym krajem np. w Niemczech – mówi dyrektor ds. rozwoju Grupy CSL w wywiadzie.
Podczas wywiadu Przemysław Hołowacz mówił także o kolejnych inicjatywach, w jakich Grupa CSL bierze udział – od międzynarodowych targów i spotkań sektora TSL, po wydarzenia, które organizujemy. Już we wrześniu druga edycja Intermodal in Poland w Szczecinie.
– Zależy mi na tym, by promować podczas tego wydarzenia Szczecin, Świnoujście oraz Police. Chciałbym, aby terminale w tych portach stały się główną bramą między skandynawią, a południem Europy. Mamy potencjał, mamy mocne strony. W przypadku Świnoujścia jest to kwestia przewozów promowych, a w przypadku Szczecina jakość obsługi kontenerowej, z naciskiem na produkty spożywcze – mówi Przemysław Hołowacz.
Serdecznie zachęcamy do przeczytania całej publikacji w nowym numerze magazynu „Świat biznesu”