Aktywnie, zgodnie z bieżącymi dyrektywami i zmianami w prawie oraz we współpracy z innymi podmiotami działającymi w Grupie CSL – tak działa agencja celna Grupy CSL. Przed naszym zespołem szereg bieżących wyzwań związanych zarówno ze światową epidemią koronawirusa jak i np. zmianami w Europie spowodowanymi Brexitem. Nasi specjaliści jednak zapewniają, że ze wszystkimi zmianami doskonale dadzą sobie radę.
Brexit, koronawirus, zmiany w przepisach. Rok 2020 to czas pełen wyzwań
Rok 2020 jest czasem bardzo dynamicznym dla wszystkich agencji celnych. Jak mówią nasi specjaliści każdy nowy rok przynosi pewne zmiany i innowacje, do których trzeba się przygotować merytorycznie, a następnie wdrożyć je w życie tak by działalność firmy byłą zgodna z przepisami, transparentna i dobra dla klientów: – W tym roku zmiany dotyczą art. 33A, wiele spraw jest do uzgodnienia, dostosowujemy nasze usługi do zmieniających się przepisów. Podstawowa zmiana dotyczy odroczonego podatku VAT. Ustawa umożliwia korzystania z tego artykułu wszystkim firmom po spełnieniu pewnych wymagań, nakłada to większą odpowiedzialność na agencje celne, co wymaga rozważania ryzyka. Umowy muszą zostać na nowo zakontraktowane, tak by wszystkie przepisy były jasne dla klienta, ale i żeby uwzględniały pewną solidarność między nami jako agencją celną, a klientami – mówi Magda Bojanowska z Agencji Celnej Grupy CSL. – Zmiany dotyczą odpraw dla klientów krajowych, ale zmian jest znacznie więcej. Przygotowujemy się do Brexitu. Rok 2020 jest czasem przejściowym, musimy wszystko załatwić, jesteśmy przygotowani i mamy kontakt ze spedycją po stronie angielskiej jednak dość enigmatyczne zapisy w przepisach, które są już znane powodują, że wciąż pozostajemy w dużej niepewności jak Brexit w 2021 roku będzie faktycznie wyglądać i z jakimi konsekwencjami będzie się wiązał – mówi specjalistka Grupy CSL.
Dla klientów liczy się kompleksowa obsługa
Jakie wyzwania stawia sobie Agencja Celna Grupy CSL na rok 2020? Magda Bojanowska opowiada krótko: dalszy rozwój firmy oraz nadążanie za galopującymi zmianami: – Rozwijamy się informatycznie, chcemy pozyskać nowych klientów jako agencja celna, której bliskie są nowoczesne technologie IT, która jest zinformatyzowana i wiele procesów spedycyjnych obsługuje zdanie, a niekoniecznie na miejscu, zachowując przy tym pełen profesjonalizm i nie zostawiając sobie żadnego marginesu na błędy i niedociągnięcia. Nasi klienci bardzo cenią sobie profesjonalizm Grupy CSL – mówi Magda Bojanowska.
Agencja Celna przyznaje, że stosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych przyciąga do Grupy CSL kolejne grupy klientów związanych np. z branżą c-commerce. – Nasi klienci szukają firm nowoczesnych, ale i doświadczonych, takich, które mają odpowiednie certyfikaty, rekomendacje i uznanie w branży. Mamy wypracowane rozwiązania ułatwiające współprace z klientami i gotowe rozwiązania sprzyjające kompleksowej obsłudze – dodaje Magda Bojanowska.
Niewiele jest w Polsce firm, które zajmują się jednocześnie spedycją, logistyką, obsługą celną, księgową oraz informatyczną – Grupa CSL poprzez swoje horyzontalne działanie dociera do nowych klientów zapewniając im obsługę na każdym pożądanym poziomie.