Informatyzacja procesów między klientem, a firmą spedycyjną jest przyszłością logistyki. Dzisiaj najcenniejszą walutą nie jest już pieniądz, a czas oraz informacja. Firma CSL Internationale Spedition poszerza zakres swoich usług promując inicjatywę Logistyki 4.0. Na czym ona polega? Jak tłumaczy Przemysław Hołowacz jest to proces szerokiej technologizacji wszelkich procesów, co ma pozwolić na zaoszczędzenie czasu, poprawę wzajemnych relacji oraz wyeliminowaniu błędów.
Koniec przepisywania informacji z kartek, koniec przekazywania skanów dokumentów z działu do działu lub przesyłania ogromnej ilości informacji pocztą elektroniczną. Firma CSL Internationale Spedition jako jeden z europejskich liderów na rynku spedycji morskiej i lądowej promuję idee Logistyki 4.0. Wdrażane przez naszą firmę inicjatywy i pomysły mają na celu doprowadzenie do sprawnego przepływu informacji pomiędzy CSL a klientami: – Obecnie w logistyce traci się bardzo dużo czasu na tzw. „działania papierowe” czyli drukowanie, skanowanie, kserowanie, podpisywanie i wysyłanie danych. Nie są one zwykle w formatach przetwarzanych. Nasz cel jest taki by wprowadzać jedną informację do systemu i doprowadzić do takiego jej obiegu żeby każdy z zainteresowanych podmiotów miał do niej dostęp na poszczególnym etapie działania. Wymaga to wdrożenia jednolitego systemu, który doprowadzi do stworzenia pewnego łańcucha logistycznego. Dla mnie Logistka 4.0 to troska o najważniejszą walutę na świecie, ważniejszą niż dolary czy euro, mowa oczywiście o informacji. CSL Internationale Spedition wspólnie ze spółką CSL Inspire planuje stworzenie platformy Cyfrowy CSL, która będzie udogodnieniem dla naszych klientów, dla partnerów oraz partnerów naszych partnerów, tak by każda osoba z nami współpracująca mogła brać udział w dynamicznym procesie przekazywania informacji. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu, pieniędzy i na dynamiczne, pozbawione błędów procesy – wyjaśnia Przemysław Hołowacz, kierownik ds. marketingu firmy CSL Internationale Spedition. Na początku platforma cyfrowa firmy CSL dostępna będzie tylko dla klientów i partnerów naszej firmy, ale efektywna logistyka będzie wymagała w przyszłości stworzenia czegoś większego czyli np. udostępnienia koncepcji klientom zewnętrznym. Nad koncepcją CSL World trwają obecnie prace i jak zapewnia Przemysław Hołowacz będzie to koncepcja, która może mieć wielkie znaczenie dla całego rynku logistyki w Polsce i w Europie.
Logistyka 4.0 zmienia także funkcję logistyka z sekretarza na opiekuna klienta, osobę, której zadaniem będzie doradzanie i przeprowadzanie klienta przez poszczególne etapy systemu informatycznego. Za infrastrukturę technologiczną Cyfrowego CSL odpowiedzialna jest spółka CSL Inspire: – Wdrożenie ERP i Cyfrowego CSL wpłynie na znaczącą oszczędność czasu w naszej firmie, utrzymujemy kadrę kierując uwagę pracowników bardziej na obsłudze klientów i spełnianiu ich oczekiwań, a nie na sprawach administracyjnych. Pracownik CSL nie będzie tylko działać operacyjnie, ale i wspierać, doradzać, komunikować się bezpośrednio. Chcemy jeszcze szerzej „dopieszczać” naszych klientów. Oczekiwania wobec firm logistycznych się zmieniają, nasi partnerzy doceniają postęp technologiczny naszej firmy, nowoczesne rozwiązania służą wszystkim stroną, bo klienci też oszczędzają czas, a przy okazji mają gwarancję poprawności działania na wszystkich etapach pracy – dodaje Przemysław Hołowacz.
Firma CSL Internationale Spedition od zawsze chętnie dzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem. Już 28 maja w Centrum Kultury Euroregionu Stara Rzeźnia na Łasztowni odbędzie się konferencja „Logistic Innovation Day” – podczas spotkania szerzej zaprezentuje się spółka CSL Inspire oraz koncepcja Logistyki 4.0 – więcej informacji na ten temat już wkrótce!