Miniony rok, choć trudny dla sektora logistyki, Grupa CSL może niewątpliwie uznać za udany. Spółka nie tylko zdołała utrzymać dotychczasowych klientów, ale i pozyskać nowych. Mimo widocznego spowolnienia gospodarczego Grupa CSL nadal się rozwija niestrudzenie poszukując zaskakujących rozwiązań i nowych możliwości, żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom rynku. Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL, nie pozostawia wątpliwości, że ta tendencja zostanie utrzymana również w roku 2024. Dotychczas spółka bardzo prężnie działała jeżeli chodzi o wydarzenia branżowe i to także się nie zmieni. Już teraz na rok 2024 zaplanowane są wyjazdy do Barcelony, Londynu oraz Stambułu.
– Końcówka roku 2023 była bardzo intensywna, ale część wyjazdów już zaczyna się zwracać. Widać to po podpisanych kontraktach i zleceniach zarówno z nowymi klientami jak i powiększenie współpracy z dotychczasowymi. Interesuje nas rozwój na linii północ-południe, czyli Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Słowenia. Jeżeli znajdziemy tam wydarzenia, które pomogą nam zdobyć klientów, to będziemy w nich uczestniczyć. – mówi dyrektor Hołowacz. – Ponadto w zeszłym roku podjęliśmy pracę nad cyberbezpieczeństwem spółki oraz raportem ESG, które mamy zamiar kontynuować. W lutym planujemy wydać pierwszy raport ESG Grupy CSL. Jako spółka chcemy się kontrolować pod kątem ochrony środowiska, ładu korporacyjnego, stosunku do ludzi, życia prospołecznego, a także względem współpracy z regionem i jego mieszkańcami.
Grupa CSL nie zapomina również o wcześniejszych celach, takich jak próba przerzucenia towarów z samochodów na kolej. W tym roku będzie widać rzeczywiste efekty starań Grupy CSL, pierwsze próbne połączenie kolejowe ze Szczecina do klienta odbędzie się już za kilka dni, a po nim spółka ma zamiar realizować kolejne, na które są już zlecenia. Dyrektor Hołowacz nie pozostawia wątpliwości, że Grupa CSL pojawi się na wszystkich większych wydarzeniach intermodalnych roku 2024. Niestandardowe rozwiązania wymagają czasem świeżego spojrzenia, dlatego w nowo rozpoczętym roku do grona Grupy CSL dołączy osoba, która wzmocni dział rozwoju i będzie odpowiedzialna za kwestie związane z jakością oraz HR.
– Bardzo zależy mi na tym, żeby proces rozwoju kariery i macierze kompetencji pracowników Grupy CSL były przejrzyste i unormowane na tyle, żeby pracownik wiedział nawet już w momencie zatrudniania na co może lub nie może liczyć w kwestii rozwoju. Zależy mi także na rozwoju IT. W zeszłym roku szukaliśmy partnera, w tym roku zastosujemy już konkretne rozwiązania. Pierwszy z ponad dwudziestu etapów zamierzamy skończyć na przełomie lutego i marca. Ma to być etap próbny względem współpracy z partnerem. Mamy zaplanowane konkretne etapy, zmapowane procesy i chcemy stworzyć nasz cyfrowy ekosystem. W Grupie CSL widzimy, że świat cyfrowy może pozwolić na optymalizację działań i w tę stronę będziemy się rozwijać. – zapewnia Przemysław Hołowacz.