Podczas jubileuszu Zarządu Morskich Portów Szczecin – Świnoujście wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka zaprezentował idee „Przylądku Pomerania”, czyli wizję wizja portu zewnętrznego w Świnoujściu z nowoczesnym terminalem kontenerowym – inwestycji, która stworzy nowy fragment Polski wysunięty w morze, a jednocześnie silnie zakorzeniony w lądzie i krajowej gospodarce. – Gospodarka morska w Polsce ma potencjał, by rozpościerać wokół niej śmiałe wizje. Kibicujemy – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Jak informuje Zarząd Morskich Portów Szczecin – Świnoujście, Przylądek Pomerania to projekt, który wpisuje się w długofalową strategię Polski dla Bałtyku i opiera się na już zrealizowanych inwestycjach – terminalu LNG i offshore w Świnoujściu, pogłębionym torze wodnym i modernizacji portu w Szczecinie, czy zagospodarowaniu Ostrowa Grabowskiego.
– Dynamika rozwoju sektora offshore, onshore, a także szeroko rozumianego przemysłu morskiego zależy od tego, jak konsekwentnie będziemy budować potencjał naszej infrastruktury i jej konkurencyjność względem portów w Europie. Musimy stawiać na wzmacnianie naszej infrastruktury i na budowanie takiej oferty, by klienci ze świata uznali port w Szczecinie i w Świnoujściu za naturalnego partnera dla swoich zadań. Jesteśmy na dobrej drodze, bo nareszcie widać, że jest chęć patrzenia na gospodarkę morską długofalowo – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
– Przylądek Pomerania to ciekawa idea i interesująca formuła ubrania w jeden projekt, wielu zadań inwestycyjnych, jakie mają miejsce w Świnoujściu. Uważamy, że terminal kontenerowy może być rozwojowym kołem zamachowym dla Pomorze Zachodniego i jako przedsiębiorcy konsekwentnie wspieramy jego powstanie – dodaje Hanna Mojsiuk.
Nowy terminal będzie elementem budowania gospodarczego potencjału zachodniopomorskiego sektora TSL.
– Podczas niedawnej konferencji Intermodal in Poland w Szczecinie mieliśmy okazję zwiedzić port w Szczecinie od strony wody, co pokazało gościom spoza miasta, jak wielkim potencjałem dysponuje to miejsce. Świnoujście jest jeszcze bardziej wyjątkowe, bo może być oknem na świat całej logistyki i spedycji, a także sektora offshore i kolejnych inwestycji na Bałtyku – mówi prezes Grupy CSL Laura Hołowacz.
Przedstawicielka Grupy CSL przyznaje również, że Świnoujście staje się miejscem o międzynarodowym potencjale zarówno turystycznym jak i przemysłowym.