CSL = najwyższa jakość usług. Jak wygląda jej sprawdzanie?

CSL = najwyższa jakość usług. Jak wygląda jej sprawdzanie?

Jakość świadczonych usług w naszej branży to bardzo istotny element działalności. Dzięki temu nasi klienci mają pewność, że produkty trafią do celu w nienaruszonym stanie. Pełnomocnikiem ds. jakości w CSL Internationale Spedition jest Urszula Rogula. Opowiada nam ona jak wygląda proces dbałości o najwyższa jakość naszych usług.

– Dla naszej firmy pod kątem jakości przewozu towaru najważniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa podczas transportu ładunku. Dobieramy odpowiednich wykonawców z których usług korzystamy, ale również pełnimy bezpośredni nadzór nad załadunkiem. Wymagania są stawiane przez klientów oraz przez instytucje kontrolne. Przed nami często stoją poważne wyzwania, bo jest to towar dość wrażliwy, na przykład produkty spożywcze mają swoją specyfikę obsługi, towar wartościowy również swoją, wszystko kręci się wokół bezpieczeństwa procesu przewozu towaru – zapewnia Urszula Rogula, pełnomocnik ds. jakości firmy CSL Internationale Spedition. Z punktu widzenia jakości najistotniejsza jest satysfakcja klienta – spełnienie jego oczekiwań, a to wiąże się również z zapewnieniem bezpieczeństwa transportu towaru. – Dbanie o poziom jakości odbywa się na każdym stanowisku pracy. Usługa transportu jest procesem, który stale nadzorujemy – bezpośrednio lub pośrednio poprzez właściwy dobór podwykonawców i związaną z tym ich weryfikacją, instrukcje obsługi klientów bądź towarów, instrukcje dla podwykonawców, stały kontakt z podwykonawcą itp. W zakresie odpraw celnych istotna jest poprawność zgłoszeń celnych ich weryfikacji, możliwość konsultacji z pracownikami izb celno-skarbowych. W aspekcie jakości istotne jest również ciągle podnoszenie kwalifikacji i świadomości pracowników CSL – stąd liczne szkolenia w naszej firmie – mówi specjalistka.

Co trzeba czasami podpowiadać firmom, które przewożą towary? Doradztwem w kwestiach spedycji, transportu czy celnych służą specjaliści CSL w tych sprawach – kierownicy spedycji czy agencji celnych nie Pełnomocnik ds. jakości. Firma CSL Internationale Spedition od początku działalności stara się kompleksowo obsługiwać klientów i dbać o wszystkie aspekty ich obsługi, stąd również szerokie informowanie np. o wszystkich sytuacjach związanych z procedurami celnymi: – Wiele firm oczekuj by doradzić im w jaki sposób wybrać rozwiązania celne na terenie Polski czy Unii Europejskiej, procedury celne, prawo dopuszczenia do obrotu, rejestracja dokumentów, niektórzy klienci oczekują o pomoc przy rozwiązywaniu spraw proceduralnych z urzędami skarbowo-celnymi, inspekcją handlową czy nawet lekarzami weterynarii gdyż różne branże wymagają różnych pozwoleń – mówi Urszula Rogula. – Od lat chwalimy się bardzo niskim poziomem reklamacji, co więcej te, które się pojawiły na przestrzeni lat często nie dotyczyły naszej jakości usług, a właśnie zdarzeń losowych jak wypadek bądź działania podwykonawców. Jest to dowód na to, że pracownicy CSL dbają o to by wszystkie procedury były przestrzegane, a daleko idąca kontrola jakości powodowała, że efekt końcowy będzie klienta jak najbardziej satysfakcjonował.

Każdy towar wymaga odpowiedniej uwagi i indywidualnego podejścia: – Aluminium jest bardzo cennym kruszcem – wymaga tym samym szczególnego nacisku na bezpieczeństwo. Dużej uwagi wymagają od nas także produkty spożywcze ze względu na wymagania formalne jest przy tym dużo pracy. Usługa na tym towarze wymaga zaangażowania wielu różnych instytucji, z którymi musimy współpracować, a my możemy się pochwalić wyjątkowo dobrymi relacjami w tym temacie – dodaje Urszula Rogula. O zaangażowaniu firmy CSL świadczą także liczne certyfikaty – wiele z nich dotyczy właśnie jakości usług i są dowodem uznania pracy naszych spedytorów oraz agencji celnej.